• Najważniejszy w każdym działaniu jest POCZĄTEK /Platon/

        •  

                         Szanowni Rodzice i Opiekunowie dzieci

          sześcio- i siedmioletnich!

          21 maja rozpoczęła się rekrutacja dodatkowa!

               Wybieracie Państwo pierwszą szkołę dla swojego dziecka. Nasza „Siódemka” spełnia Wasze oczekiwania. Realizując naszą misję każde dziecko otaczamy szczególną troską, wykazując dbałość o jego wszechstronny i harmonijny rozwój intelektualny, emocjonalny, moralny i fizyczny. W atmosferze wzajemnego zaufania tolerancji stwarzamy warunki do rozwijania osobowości uczniów. Rozbudzamy w wychowankach twórczą aktywność. Uczymy samodzielności i odpowiedzialnego działania.

              Pod okiem wykwalifikowanej kadry pedagogicznej dzieci rozwijają swoje pasje, talenty, zdolności i zainteresowania.  W komfortowych i przyjaznych warunkach nabywają wiedzę i  umiejętności korzystając z nowoczesnej bazy dydaktycznej. Nasza Szkoła zapewnia naukę na jedna zmianę

               Naszym nadrzędnym priorytetem jest BEZPIECZEŃSTWO dzieci. Dbamy o ich fizyczne i psychiczne dobre samopoczucie i otaczamy serdeczną troską.

           

          Zostań uczniem „ Siódemki”!!!

          SP 7 w Krakowie to SZKOŁA DLA CIEBIE !

           

          Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą edukacyjną naszej szkoły oraz etapami postępowania rekrutacyjnego pod linkiem:

           

        • "Starsowa" lekcja w-fu

        • 24 maja uczniowie klas czwartych i szóstych mieli okazję poćwiczyć swoje rowerowe umiejętności podczas lekcji "w-f na rowerach". Aby zrealizować zajęcia potrzebowaliśmy rowerów. 

          Mimo deszczu i zimna spora grupa dzieci przybyła do szkoły na rowerach, najwięcej z klasy 4b.

          Zajęcia prowadził p. Maciej Skinderowicz, nasz starsowy opiekun z Fundacji Otwarty Plan. 

        • Na roztoczu

        • 23 maja. Dziś pogoda nam dopisała! Słońce, lekki powiew wiatru, my i Roztoczański Park Narodowy, w którym spędziliśmy mnóstwo czasu. Wierzcie lub nie, ale 10 km na nogach to niełatwe zadanie, ale w takich okolicznościach o wiele przyjemniejsze

          Po południu przeżyliśmy niezwykły kulig przez puszczę. A potem mnóstwo zabawy na świeżym powietrzu! Zobaczcie sami.

          Pozdrawiamy 5 A i  5 B.

        • Gala Konkursu "Dom i ogród moich marzeń"

        • 23 maja 2019 w Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego  odbyło się wręczenie nagród laureatom Konkursu „Dom i ogród moich marzeń” organizowanego przez Małopolską Okręgową Izbę Architektów.

          Nagrody odebrały: Małgosia Podskoczy z kl. 3a, Marianna Godyń z kl.4a, Gabrysia  Sińczak z kl. 4b.                 Doceniamy  sukces młodych artystek, ponieważ  ich prace zostały wybrane spośród 700 projektów zgłoszonych na konkurs.

          GRATULUJEMY !

        • Pozdrowienia z Roztocza

        • Od 20 maja uczniowie klasy 5a i 5b uczestniczą w aktywnej zielonej szkole na Roztoczu. 21 maja wzięli udział w rowerowym rajdzie. Przejechali w sumie 36 kilometrów. Wspierają naszą szkołę w kampanii Rowerowy Maj!!!! Mokrzy, ale szczęśliwi przesyłają nam pozdrowienia.

          Gratulujemy!

        • Pozdrowienia z Warszawy

        • 21 maja. Klasy 5c, 6a i 6b przesyłają pozdrowienia z wycieczki do Warszawy. 

          Zamek Krolewski. 

          Zamek Krolewski.

          Spacer po Warszawie...

          Czekamy na nowe wiadomości.

        • II MISTRZOSTWA MAŁYCH RATOWNIKÓW

        • Krakowskie Pogotowie Ratunkowe organizuje po raz drugi MISTRZOSTWA MAŁYCH RATOWNIKÓW. Braliśmy w nich udział. W tym roku przystąpiliśmy do kolejnej edycji tego konkursu.

          Pierwszy etap to eliminacje, które wyłonią maksymalnie 10 najlepszych trzyosobowych drużyn. W tym etapie zespoły mają przygotować fotografię ilustrującą hasło: „AED ratuje życie”. Zdjęcie zostanie poddane ocenie Komisji Konkursowej. Maksymalnie 10 najlepszych zespołów – autorów zdjęć zostanie zaproszonych do siedziby Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego przy ul. Łazarza 14, gdzie wezmą udział w II MISTRZOSTWACH MAŁYCH RATOWNIKÓW.

          Mamy wyniki. Komisja konkursowa II Mistrzostw Małych Ratowników oceniła pod względem formalnym i merytorycznym wszystkie nadesłane zgłoszenia.

          Jesteśmy jedną z 10 drużyn, które zakwalifikowały się do drugiego etapu, już 6 czerwca.

        • Mali Naukowcy

        • 17 maja,  w ramach XIX Festiwalu Nauki i Sztuki, dzieci z klasy I a uczestniczyły w  wykładzie pt.”Czyste ręce mogą więcej?” w  Collegium Medicum UJ. Przekazane informacje zaskoczyły! Na swoich rękach nosimy ponad miliard chorobotwórczych mikroorganizmów, które bardzo szybko możemy przekazać innym dotykając telefonów, pieniędzy, poręczy w autobusach, głaskając psa czy kota.  Nie myjąc rąk narażeni jesteśmy na wizytę opryszczki, bąblownicy czy zatruć pokarmowych.  Jaka jest  rada, aby tego uniknąć? Myć ręce!  Ciepłą wodą i mydłem przez 40 – 60 sekund. Dzieci nauczyły się mycia rąk techniką Ayliffe ‘a,  która oprócz tego, że bardzo skuteczna to jeszcze zabawna.

          Na dziedzińcu Collegium Nowodworskiego uczniowie odwiedzili różne stoiska, na których można było zobaczyć,  jak zbudowane jest oko, jak udzielać pierwszej pomocy,  jak wykonywać próbki materiałów do badań, jak dbać o swoje zdrowie.

          Zwiedzili  także Aulę  Collgium Novum, zobaczyli stare obrazy z portretami fundatorów Uniwersytetu Jagiellońskiego,  obraz Jana Matejki „Kopernik”, insygnia władzy rektorskiej, nałożyli birety i togi, i przez moment poczuli się tak jak  poważni profesorowie tej szacownej uczelni. 

          Może to zapowiedź ich naukowej przyszłości?

        • Projekty klas I-III

        • Minął rok pracy w ramach projektów  "Przyroda z klasą", "Mali detektywi" i "Matematyka z klasą". Indeksy zapełniły się naklejkami z logo Uniwersytetu Dzieci.  Uczniowie zdobyli  wiedzę i doświadczenie. Pracowali wspaniale. Na zakończenie każda klasa otrzymała dyplom z wyrazami uznania i życzeniami dalszych sukcesów.

          Gratulujemy !

        • Wiszące ogrody Semiramidy

        • 14 maja klasa Ia przystąpiła do realizacji ostatniego scenariusza , w ramach projektu  „Przyroda z klasą ” pt.  Jak zaprojektować ogród? Dzieci cofnęły się do VI w p.n.e. kiedy  na dworze króla Nabuchodonozora II powstały przepiękne wiszące ogrody jego żony Semiramidy ( naprawdę miała na imię  Amytis) zaliczane do jednego z siedmiu cudów świata. 

          Intrygujący dla  dzieci stał się  list od król Nabuchodonozora  II , w którym prosił o zaprojektowanie modelu ogrodu pionowego.  Dzieci pracowały w małych grupach wg  zamieszczonej na tablicy instrukcji tworząc konstrukcje ogrodów, izolację, system nawadniania  i  w końcu projekt  jednej ze ścian. Dowiedziały się co to jest hydrożel i jak działa.

          Zaangażowanie  było ogromne,  pojawiła się też świadomość, że bycie konstruktorem i architektem krajobrazu to praca ciężka ale i satysfakcjonująca – czego dowodem  zaprojektowane  ogrody.

        • Zdobyliśmy szczyt

        • W dniu 12 maja 2019 członkowie Szkolnego Koła PTTK "Podróżnik" zdobyli szczyt Mędlarowej w Beskidzie Żywieckim. Towarzyszyły nam widoki na "Królową Beskidów" oraz inne atrakcje: burza z gradem i bardzo deszczowe popołudnie; czasem trzeba sprawdzić stan odzieży przeciwdeszczowej.

        • Jakie bryły kryją się w stadionie?

        • 9 maja uczniowie klasy 3a uczestniczyli w zajęciach w ramach Fundacji UD "Matematyka z klasą". Tym razem  szukali odpowiedzi na pytanie: „Jakie bryły kryją się w stadionie?”.

          Najpierw obejrzeli film - rzecznik prasowy MCS Wrocław opowiedział o tym, jak przygotowuje się wydarzenia sportowe na stadionie. Okazało się, że to ciężka praca wymagająca m. in. umiejętności matematycznych.

          Potem uczniowie przystąpili do zadań. Najpierw szukali odpowiedzi na pytanie: Jakie figury i bryły geometryczne skrywa w sobie stadion. Potem wcielili się w rolę zarządców Stadionu Olimpijskiego, którzy przygotowują go do przyjęcia uczestników biegu maratońskiego. Zaznaczali na rysunku wysokość, szerokość i długość przejścia bramy stadionowej, obliczali pole powierzchni podłogi przejścia w bramie oraz przeliczali, ile osób może przebywać jednocześnie w tej bramie.  Na koniec wycinali i sklejali most z szablonu.

          To były już ostatnie zajęcia. Szkoda, ale.... .

        • Czy teatr można zmieścić w pudełku?

        • Otóż można! Przekonały się o tym dzieci z klasy I a realizując 9 maja kolejny scenariusz UD. Teatr w pudełku czyli kamishibai to teatr na papierze. To połączenie słowa i obrazu. Powstał w Japonii przeszło 100 lat temu  i obecnie przeżywa swój renesans.   

          Pierwszym zadaniem uczniów było wspólne stworzenie bajki  w oparciu o wylosowane obrazki. I choć nie było to łatwe, bo myśli uciekały daleko, to udało się stworzyć spójne opowiadanie z zaskakującymi zwrotami akcji. 

          Kolejne zadanie polegało na ułożeniu, pokolorowaniu i dokończeniu otrzymanych szkiców oraz wymyśleniu wspólnej dla grupy historyjki. Dzieci z każdej grupy swoje szkice wkładały do dużego pudełka zwanego butai , kolejno je odsłaniały i opowiadały wspólnie wymyśloną bajkę: gubiły się koty, wybuchały wulkany, ludzie kłócili się ze sobą i godzili.

          Przed dziećmi ostatnie zadanie – samodzielnie stworzą małe butai  i samodzielnie opowiedzą własną historię.

        • Jak tropić zwierzęta?

        • 8 maja klasa 2 a zrealizowała ostatni ze scenariuszy UD i projektu "Mali detektywi" pt. "Jak tropić zwierzęta?". Najpierw uczniowie zostali tropicielami zwierząt mieszkających w okolicy. Mieli je opisać i narysować.  

          Na zajęciach, po obejrzeniu filmu wprowadzającego w temat tropów i śladów zostawianych przez zwierzęta uczniowie otrzymali karty pracy, na których musieli rozpoznać zwierzęta na zdjęciach oraz ślady przez nie pozostawione, dzika, sarny, kaczki, bażanta, zająca i lisa.  Poradzili sobie z tym zadaniem bardzo dobrze. Naśladowali ich sposób poruszania się.  Wysłuchali odgłosów wydawane przez jelenia, łosia czy głuszca.

          Dowiedzieli się też, po jakich śladach i znakach poznać, jakie zwierzę mieszka w okolicy. Mimo, że nie mogliśmy zrealizować części scenariusza w terenie /potrzebny był do tego śnieg/ zajęcia były bardzo ciekawe.

        • Szkoła Dawniej

        • 7 maja klasa 2 a wybrała się do Muzeum Etnograficznego  na warsztaty "Szkoła dawniej" . Zajęcia odbyły się w sali, która została wyposażona w meble i sprzęty pochodzące sprzed ok.100 lat. Uczniowie mogli usiąść w ławkach z kałamarzami, odpowiednio wyprofilowanymi blatami oraz co wzbudziło ich ogromne zaciekawienie- półkami pod blatem na przybory szkolne.

          Dowiedzieli się, jak wyglądała kiedyś nauka, zeszyty oraz przybory szkolne, tornister. Czym pisano i jakie problemy z kleksami mieli uczniowie. Co  robili na przerwach i w co się bawili. Jakie kary otrzymywali za brak dyscypliny. Wszystko to było ciekawe i fascynujące. Każdy otrzymał kartkę z kleksami i miał wyczarować swój rysunek. W pracowni plastycznej uczniowie wykonali okładki, które ozdobili naklejkami i pieczątkami. Zajęcia były bardzo ciekawe.

        • Zdobyliśmy tytuł „Teatromaniaka”

        • Teatromaniak to ktoś, kto lubi chodzić do teatru i robi to często. W tym roku szkolnym dzieci z klasy I a do teatru Groteska chodziły nader często, bo aż cztery razy, angażując się emocjonalnie w kłopoty upartego Koziołka i nierozważnego Czerwonego Kapturka, przypominając sobie zabawne i pełne humoru wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima, zachwycając się lalkami, aktorami, scenografią i muzyką, ucząc się w praktyce dobrych manier.  

          Efekt? Zdobyty w maju tytuł Teatromaniaka, który cieszy i napawa dumą. I to z pewnością, nie była ostatnia wizyta w teatrze!

        • Jak chronić wodę przed zanieczyszczeniami?

        • 7 maja dzieci z klasy I a w ramach projektu UD zrealizowały scenariusz pt.” Jak chronić wodę przed zanieczyszczeniami?” Obserwując ilość śmieci w swoich domach i w klasie stwierdziły, że jest ich całkiem sporo. Orzekły, że śmieci teraz się segreguje i że ich rodzice to robią.  Opowiedziały o śmieciach w lasach i oceanach, z wielkim zaskoczeniem oglądnęły film o śmieciach w kosmosie. Dowiedziały się, że w większości składają się z wody, a więc należy jej utratę uzupełniać, że na świecie jest bardzo mało wody słodkiej zdatnej do spożycia, że trzeba ją chronić i oszczędzać.

          Prawdziwym wyzwaniem było dla nich podlanie zielistki nie ruszając kubka z ławki i używając bandaża. Ponieważ w klasie jest dużo roślin doskonale zdają sobie sprawę jak ważne jest dostarczenie im wody. Blaszana, zimna pokrywka nałożona na kubek z gorącą wodą była pretekstem do rozmowy o temperaturze powietrza na wysokości 10 000 km i o zjawisku skraplania się wody i różnego rodzaju opadach.

          Z wielkim zapałem, za pomocą drewnianych klocków, zprojektowały wioskę, narysowały studnię i wysypisko śmieci, użyły swoich rąk do stworzenia deszczu  i zobaczyły jak zanieczyszczona woda przenika do studni.

        • Rowerowy maj 2019

        • Startujemy w poniedziałek, 6 maja.

          Miasto Kraków w maju br. organizuje kolejną edycję kampanii Rowerowy Maj. Pomysłodawcą akcji, która odbywa się od 2014 roku jest miasto Gdańsk. Kampania jest dedykowana szkołom, które w ramach STARS przez cały rok szkolny pod opieką doradców z organizacji pozarządowych, prowadzą akcje i działania promujące wśród uczniów dojazdy do szkoły rowerem.

                    Rowerowy Maj to największa kampania w Polsce promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród uczniów oraz grona pedagogicznego. Rowerowy Maj, poprzez zabawę połączoną z elementami rywalizacji, popularyzuje rower jako środek transportu do szkoły, uczy dobrych i zdrowych nawyków, które utrzymują się również po zakończeniu kampanii. Widać to na przykładzie naszej szkoły. Nawet w zimowe, pochmurne dni stojaki na hulajnogi i rowery zapełnione były rowerami i hulajnogami.

          Zasady kampanii są bardzo proste: każdy uczeń i nauczyciel, który w maju dotrze do szkoły w sposób aktywny: na rowerze, hulajnodze, deskorolce czy rolkach otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najaktywniejszych uczestników  klas i szkół przewidziane są nagrody.

          Kampania prowadzona jest z użyciem dedykowanego programu informatycznego oraz strony https://rowerowymaj.eu, na której zamieszczone będą wyniki, rankingi oraz informacje dotyczące Kampanii.

          Zapraszamy do udziału.

          Rowerowy Maj 2019

        • Dom i ogród moich marzeń

        • Z radością informujemy, że Jury Konkursu "Dom i ogród moich marzeń"  organizowanego przez Małopolską Okręgową Izbę Architektów RP w ramach XII Małopolskich Dni Edukacji Architektonicznej wyłoniło tegorocznych laureatów. Z naszej szkoły są to: 

          Gabriela Sińczak z klasy 4b;     Małgorzata Podskoczy z klasy 3a;    Marianna Godyń z klasy 4a.

          23 maja, o godz.12-tej, w Krakowskiej Akademii im. A.Frycza Modrzewskiego odbędzie się wręczenie nagród i otwarcie wystawy pokonkursowej. 

          Pozostałe prace można obejrzeć w zakladce - album fotograficzny.

          Serdecznie gratulujemy !!!!

        • Cracovia Maraton

        • 28 kwietnia  2019 r. w Krakowie odbył się 18 PZU Cracovia Maraton. Uczniowie naszej szkoły z klas: VII a, VII b, VIII a wzięli  w nim udział  jako wolontariusze. Niedzielny poranek nie zachęcał do działania, pogoda była deszczowa, a chłód powietrza dawał się we znaki. Mimo tego dzielni wolontariusze stanęli na wysokości zadania. Wyznaczono im stanowisko przy  Hotelu Hilton. Napełniali kubki wodą mineralną, a następnie podawali je biegaczom. Emocje były widoczne zwłaszcza, gdy przebiegała większa  grupa maratończyków i trzeba było zwiększyć tempo pracy.

          Po naprawdę sporym wysiłku wolontariusze mogli się posilić  przygotowanymi dla nich kanapkami. Na koniec wszystko posprzątali i z poczuciem dobrze wykonanej pracy wrócili do domów. Mimo chłodu i deszczu zapowiedzieli, że będą gotowi za rok. Wolontariat to fajna sprawa.