Zachęcamy do przekazania 1,5% na naszą szkołę wraz z SPSM! KRS: 0000052078 z dopiskiem "CEL: Szkoła Podstawowa nr 7 w Krakowie". Ogromnie dziękujemy!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

CZY WODA POTRAFI SIĘ WSPINAĆ?

Czy w klasie, na własne oczy, można zobaczyć obieg wody w przyrodzie?  Która część rośliny potrafi się ruszać i po co jej  czapeczka? Jak sprawdzić z czego składa się  ziemia i czy będzie odpowiednia dla kwiatów, które chcemy posadzić ? 6 i 12  maja, uczniowie z klas I b i II b,  realizowali trzeci już scenariusz projektu edukacyjnego „Eksperymenty na 4 pory roku”, który tym razem poświęcony był wiośnie oraz roli wody i gleby w przyrodzie o tej porze roku.  Aby odpowiedzieć na te  pytania,  dzieci podjęły szereg praktycznych działań.  Na szybie umieściły strunowy woreczek, w którym zamknęły wodę.  Pod wpływem zmian temperatury woda w nim parowała i skraplała się.  Samodzielnie zasadziły i obserwowały rozwój fasolki (jej łodyga i liście zawsze zwracają się do światła),  z  „ubranymi” w czapeczki korzeniami.  Na kawałku papierowego ręcznika  namalowały barwne pasy. Dzięki drobniutkim włókienkom zawartym w papierze, po zanurzeniu w wodzie, kolorowe prostokąty wspięły się do góry.  Za pomocą octu i sody sprawdziły, czy ziemia do kwiatków jest kwaśna czy zasadowa. Niespodziewanie okazało się, że mieszając właśnie sodę, ocet oraz  płyn do mycia naczyń i wodę, mogą  zrobić…wulkan!  Niektórzy uczniowie zapisali potrzebne składniki, aby powtórzyć eksperymenty w domu! Czyżby przyszli naukowcy?

Data dodania: 2025-05-21 21:41:32
Data edycji: 2025-05-21 21:45:17
Ilość wyświetleń: 11
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej