Czy w klasie, na własne oczy, można zobaczyć obieg wody w przyrodzie? Która część rośliny potrafi się ruszać i po co jej czapeczka? Jak sprawdzić z czego składa się ziemia i czy będzie odpowiednia dla kwiatów, które chcemy posadzić ? 6 i 12 maja, uczniowie z klas I b i II b, realizowali trzeci już scenariusz projektu edukacyjnego „Eksperymenty na 4 pory roku”, który tym razem poświęcony był wiośnie oraz roli wody i gleby w przyrodzie o tej porze roku. Aby odpowiedzieć na te pytania, dzieci podjęły szereg praktycznych działań. Na szybie umieściły strunowy woreczek, w którym zamknęły wodę. Pod wpływem zmian temperatury woda w nim parowała i skraplała się. Samodzielnie zasadziły i obserwowały rozwój fasolki (jej łodyga i liście zawsze zwracają się do światła), z „ubranymi” w czapeczki korzeniami. Na kawałku papierowego ręcznika namalowały barwne pasy. Dzięki drobniutkim włókienkom zawartym w papierze, po zanurzeniu w wodzie, kolorowe prostokąty wspięły się do góry. Za pomocą octu i sody sprawdziły, czy ziemia do kwiatków jest kwaśna czy zasadowa. Niespodziewanie okazało się, że mieszając właśnie sodę, ocet oraz płyn do mycia naczyń i wodę, mogą zrobić…wulkan! Niektórzy uczniowie zapisali potrzebne składniki, aby powtórzyć eksperymenty w domu! Czyżby przyszli naukowcy?