12 i 18 listopada dzieci z klasy II b, zastanawiały się, czy matematyka i sztuka mogą chodzić ze sobą w parze. Aby się o tym przekonać, postanowiły bliżej przyjrzeć się wybranym reprodukcjom. W obrazie Johnsona odnalazły ukryte cyfry, u Seurata zauważyły, że wszystkie obiekty namalowane zostały za pomocą punktów. U Kandinskyego zwróciły uwagę na złożoną z linii i geometrycznych figur kompozycję, a u Legera, na podobne do robotów postacie utworzone z brył. Podziwiały także tancerki Degasa, które artysta malował z różnych perspektyw - z dołu i z góry. Dowiedziały się także, w jaki sposób swoje portrety tworzył Picasso. Ogromnie spodobały im się dzieła, w których pojawiła się oś symetrii. Odbicie lustrzane zauważyły zresztą nie tylko w obrazach, ale także w architekturze i naturze. Uczniowie wykonali kilka matematycznych ćwiczeń, a potem wylosowali dla siebie plastyczne zadanie. Realizując je, stworzyli własną, autorską galerię sztuki z obrazów, składających się z punktów, linii, figur geometrycznych i cyfr. Zapraszamy do oglądania!