Za oknem jesień na całego! Niech będzie kolorowa i radosna.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

MATEMATYKA W OBRAZACH

12 i 18 listopada dzieci z klasy II b, zastanawiały się, czy matematyka i sztuka mogą chodzić ze sobą w parze. Aby się o tym przekonać, postanowiły bliżej przyjrzeć się wybranym reprodukcjom.  W obrazie Johnsona odnalazły ukryte cyfry, u Seurata zauważyły, że wszystkie obiekty  namalowane zostały za pomocą punktów. U Kandinskyego zwróciły uwagę na złożoną z linii i geometrycznych figur kompozycję, a u Legera, na podobne do robotów postacie utworzone z brył. Podziwiały także  tancerki Degasa, które artysta malował z różnych perspektyw - z dołu i z góry. Dowiedziały się  także, w jaki sposób swoje portrety tworzył Picasso. Ogromnie spodobały im się dzieła, w których pojawiła się oś symetrii. Odbicie lustrzane zauważyły  zresztą nie tylko w obrazach, ale także w architekturze i naturze. Uczniowie wykonali kilka matematycznych ćwiczeń, a potem wylosowali dla siebie plastyczne zadanie. Realizując je, stworzyli własną, autorską galerię sztuki z obrazów, składających się z punktów, linii, figur geometrycznych i cyfr. Zapraszamy do oglądania!

Data dodania: 2025-11-18 20:41:54
Data edycji: 2025-11-18 20:43:43
Ilość wyświetleń: 12
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej